בדיקת שמיעה – גלי קול, מכון שמיעה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
התקשרו עכשיו

בדיקת שמיעה לילדים

פונים לילדים, ונדמה לכם כאילו הם לא שומעים אתכם? מודאגים מאוצר המילים המצומצם שלהם? מומלץ לבצע בדיקת שמיעה בהקדם על מנת לאבחן את מקור הבעיה. במכון גלי קול מבצעים בדיקות שמיעה לילדים ופעוטות החל מגיל שבוע.

בדיקות שמיעה לילדים

שמיעה תקינה בשנותיו הראשונות של הילד הינה קריטית להתפתחות תקינה של השפה והדיבור. שכיחות לקות שמיעה תחושתית- עצבית דו צדדית מולדת היא 2:1000 תינוקות. בנוסף, קיימת גם לקות שמיעה הולכתית ששכיכותה בילדים היא אף גבוהה יותר. ירידת שמיעה מסוג זה יכולה להיות על רקע של נוזלים באוזניים ודלקות אוזניים חוזרות. לקות שמיעה ממושכת (תחושתית-עצבית או הולכתית) עלולה לפגוע בכל תחומי ההתפתחות של הילד: שפה וקוגניציה, כישורי תקשורת, משחק, התפתחות רגשית ועוד..
חוש השמיעה הוא חיוני ביותר להתפתחות השפה והדיבור והוא חשוב ביותר גם לצורך השתלבות חברתית ולהתפתחות אישית. לכן, אם אתם חוששים שקיימת בעיית שמיעה כלשהי, חשוב לאבחן אותם בהקדם על מנת לטפל בה כראוי.

תוכלו להגיע עם ילדיכם למכון גלי קול ולקבל ייעוץ, אבחון וטיפול הניתן על ידי קלינאית תקשורת מוסמכת, מומחית לליקויי שמיעה ודיבור.

מהם הסימנים המעלים חשד לירידת שמיעה אצל תינוקות?

  • התינוק לא מתעורר מרעשים או אינו נבהל מרעש חזק ופתאומי.
  • התינוק אינו מחפש מקור קול סביב גיל 6 חודשים.
  • התינוק לא משמיע מגוון קולות וצלילים סביב גיל 9-10 חודשים.
  • התינוק אינו מנסה לחקות צלילים המושמעים לו סביב גיל 10-12 חודשים.
  • התינוק לא מפתח אוצר מילים ראשוני סביב גיל 10-15 חודשים, ו/או אוצר המילים ממשיך להיות מצומצם בחודשים לאחר מכן.
  • התינוק אינו מבצע הוראות פשוטות סביב גיל 12-15 חודשים.

מהם הסימנים המקדימים לבעיית שמיעה אצל ילדים?

  • הילד זקוק לעוצמה חזקה בזמן האזנה למוזיקה או לטלויזיה.
  • הילד שואל "מה"? פעמים רבות ובזמן שיחה – חיפוש של פני הדובר.
  • הילד אינו מגיב לפניה אליו הנעשית במרחק סביר ובעוצמת קול רגילה.
  • הילד מדבר בקול רם.
  • תלונות של הגננת/המורה על קושי בישיבה בזמן ריכוז/שיעור, קושי בביצוע הוראות (לעיתים נדמה כי הילד אינו מרוכז – אך בפועל, אינו שומע היטב).
  • יש קושי בלימודים או בכל מטלות בגן.
  • חוסר שקט התנהגותי.
בדיקת שמיעה לילדים

האם יש צורך בהכנה מוקדמת לפני הבדיקה?

בדיקת השמיעה אינה מצריכה הכנה מוקדמת. כדאי לבצע את הבדיקה כאשר הילד ערני, שבע ורגוע. ישנה חשיבות לביצוע בדיקת השמיעה על ידי צוות קלינאי תקשורת אודיולוגיים המתמחים בביצוע בדיקות שמיעה של ילדים ותינוקות.

איך מתבצע הליך הבדיקה?

  • במכון גלי קול מבצעים בדיקות שמיעה לילדים החל מגיל שבוע. את בדיקות שמיעה לתינוקות מלוות שתי בודקות, המשתמשות בהשמעת קולות של קסטנייטות, פעמונים ורשרשנים. הן צופות בתגובות ובוחנות האם הן מתאימות למצופה מילדים בני גילם. למשל, ילדים בני פחות מ- 6 חודשים לא יפנו את ראשם למקור הקול.
  • הבדיקה לתינוקות בני שנה מתבצעת בחדר אטום ואקוסטי, שבו משמעיים קולות ברמקולים, משמאל ומימין. התגובות נמדדות בהתאם לנורמת הגילאים: החל מפקיחת עיניים, דרך הקשבה, הסטת מבט או הפניית ראש.
  • לילדים בני שנתיים הבדיקה מבוצעת באמצעות בקשות למתן חפצים הפזורים בחדר הבדיקות. ניתן לצפות בהתנהגות הילד וביכולתו ליצור קשר מילולי ולא מילולי, בהתאם לגילו.
    בדיקת שמיעה התנהגותית של ילד אורכת כחצי שעה, וכוללת לקיחת אנמנזה מההורה המלווה ובדיקה בחדר האקוסטי. הבדיקה מבוצעת באווירה נעימה ונינוחה, תוך כדי משחק עם הילד וההורה המלווה, ומצריכה שיתוף פעולה של הילד הנבדק.במהלך הבדיקה, הילד מרכיב אוזניות שונות, בהתאם לצורך העולה בבדיקתו. תוצאות הבדיקה מתקבלות מייד בסיומה, והילד מופנה לביקורת של הרופא המטפל. בנוסף, מומלץ מאוד לבצע בדיקה אובייקטיבית: טימפנומטריה, הבודקת את מצב עור התוף ואוורור האוזן התיכונה.

    במקרים בהם אין שיתוף פעולה של הילד בבדיקות חוזרות, ו/או עולה חשד לירידת שמיעה תחושתית-עצבית- ישנן בדיקות אובייקטיביות נוספות, המבוצעות בבתי החולים, כגון בדיקת ברה ABR ובדיקת הדים קוכליאריים. בדיקות אלה נעשות בשינה טבעית או באמצעות טשטוש והרדמה.

    האם הבדיקה כרוכה בכאב?
    בדיקת השמיעה ההתנהגותית ובדיקת הטימפנומטריה אינן כרוכות בכאב.

צוות מקצועי עומד לשירותכם

במכון השמיעה עובדות קלינאיות תקשורת מוסמכות, מקצועיות ומנוסות, בעלת גישה סבלנית כלפי ילדים. מדי יום הן מבצעות בדיקות, ומאבחנות בעיות שמיעה בקרב ילדים, וכן מטפלות בהן תוך התאמה אידיאלית לצורכיהם של הפציינטים הצעירים. כמו כן הן מטפלות בבעיות קול, היגוי, שפה וגמגום. במכון שלנו אנו מבצעים בדיקת שמיעה פרטית לילדים, כמו כן, אנו מספקים שירות בדיקת שמיעה פרטית לתינוקות ולפעוטות או בהסדר מול קופות החולים.

המכון עובד בהסדרים עם כל קופות החולים.
צרו עמנו קשר לקבלת פרטים נוספים וקביעת תור

צרו קשר
נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא

03-6738481

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6738481